cigars.gr
cigars.gr

Φωτογραφίες
Slideshow

Δείτε όλες μας τις φωτογραφίες


Περί Πούρων

Τα πάντα για τα πούρα.

Ιστορική αναδρομή και πολλές χρήσιμες πληροφορίες διαθέσιμες για εσάς.


Δείτε Περισσότερα


 


The band.. (Σεπτέμβριος 2005)

Πολλές θεωρίες  έχουν ακουστεί κατά καιρούς όσον αφορά την προέλευση της ετικέτας  του πούρου. Ας ξεκινήσουμε να τις δούμε μία - μία και να τις σχολιάσουμε όσο αυτό είναι δυνατόν.

Η πρώτη και επικρατέστερη θεωρία είναι ότι πρώτος την χρησιμοποίησε ο Gustave Antoine Bock το έτος 1854.  Σύμφωνα με τον θρύλο ο Bock μια μέρα που επιθεωρούσε τα κουτιά με τα πούρα του εργοστασίου του , που προοριζόταν φυσικά για πώληση , του φάνηκε πως κάποιος είχε αλλάξει μερικά από αυτά τα πούρα , με άλλα  δεύτερης  ποιότητας. 'Ετσι αποφάσισε ότι θα ήταν καλλίτερα τα πούρα του να έχουν κάτι επάνω τους που να φαίνεται το εργοστάσιο παραγωγής. Δημιούργησε με αυτόν τον τρόπο , το δαχτυλίδι των πούρων . Σύμφωνα με αυτό το θρύλο το πρώτο δαχτυλίδι του Bock είχε απλά την υπογραφή του.

Η παραπάνω θεωρία είναι η πρώτη αλλά και η επικρατέστερη  που υπάρχει για το θέμα.

 

Ο Davidoff στο βιβλίο του ''The connoisseur's book of the cigar'' αναφέρει ότι  το δαχτυλίδι δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα. Τότε πολλά wrapper χρωματιζόταν με μια φυτική ουσία , η οποία άφηνε λεκέδες σε   οποιοδήποτε ύφασμα ερχόταν σε επαφή. Πολλοί άνθρωποι  τον καιρό εκείνο χρησιμοποιούσαν λευκά γάντια και έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να υπάρχει ένα κομμάτι χαρτί στο μέρος του πούρου που ερχόταν σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι , για να προφυλάξει το γάντι από το λέκιασμα. Σύμφωνα με την θεωρία αυτή λοιπόν έτσι δημιουργήθηκε το δαχτυλίδι.  Η θεωρία αυτή δεν βρήκε πολλούς υποστηρικτές , αφού όπως υποστηρίζουν το ευρωπαϊκό κοινό δεν είχε την περίοδο εκείνη πολλούς θαυμαστές των πούρων, σε αντίθεση με την πίπα η οποία ήταν πολύ δημοφιλής και οπωσδήποτε άφηνε περισσότερους λεκέδες σε όποιον την χρησιμοποιούσε. 'Αλλωστε το πούρο καπνίζετε μέσα σε κλειστούς χώρους , ως επί το πλείστον, όπου κάποιος θα μπορούσε εκεί να αφαιρέσει τα γάντια του.

Η επόμενη θεωρία είναι λίγο παράξενη. Παραπέμπει στα τελευταίας διαλογής πούρα. Τα πούρα  αυτά ήταν  απαράδεκτα από άποψη κατασκευής, με πολύ χαλαρό wrapper, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις ξετυλιγόταν. Έπρεπε λοιπόν να υπάρχει κάτι το οποίο θα το βοηθούσε (το wrapper) να μένει στη θέση του , και τα πούρα να μην ξετυλίγονται. 'Ετσι δημιουργήθηκε  το δαχτυλίδι, και αρκετοί υποστηρίζουν ότι αρκετά χρόνια μετά έβρισκες ότι περισσότερα πούρα  κακής ποιότητας ήταν αυτά που είχανε δαχτυλίδι, παρά πούρα ακριβά και ποιοτικά. Μάλλον όμως η θεωρία αυτή ανήκει στα πλαίσια του χιούμορ, αφού το δαχτυλίδι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σφίγγει το πούρο, αλλά απλά να είναι προσεκτικά τυλιγμένο πάνω του. ΄Ισως  η παραπάνω ιστορία εφευρέθηκε από κάποιον ο οποίος ήθελε να περιγελάσει την ποιότητα των πούρων της Αβάνας.

Η επόμενη θεωρία παραπέμπει πάλι στα πλαστά πούρα, (τελικά το σπορ αυτό είναι αρχαίο) αλλά από την ευρωπαϊκή πλευρά και συγκεκριμένα από το αγοραστικό κοινό της Γερμανίας και γενικά της κεντρικής Ευρώπης. Πριν το 1830 , η πόλη της Βρέμης ήτανε κέντρο εισαγωγής καπνού , πούρων από την Κούβα αλλά και κέντρο παραγωγής χειροποίητων πούρων. Η Αγγλία, Αυστρία, και Ελβετία προμηθευόταν το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων από την Βρέμη. 'Εχοντας λοιπόν η Γερμανία πούρα εισαγωγής από Αβάνα αλλά και  πούρα εγχώριας παραγωγής , η ιστορία λέει ότι η διαφορά τιμής ήταν τεράστια. Μόλις ένα σέντς περίπου πουλιόταν τα γερμανικά πούρα ενώ τα Αβάνας αγγίζανε τα 15. Και βέβαια και εκεί λειτούργησε το σπορ των πλαστών. Ο Don Francisco Cabapas (κατασκευαστής πούρων Αβάνας) αναφέρει ότι 'για κάθε εκατομμύριο πούρων Αβάνας που στέλνω στην Ευρώπη, πωλούνται συνολικά 6'. 'Ηθελε δηλαδή να δηλώσει ότι πουλιόνται άλλα 5 εκατομμύρια πλαστά. Τα υπόλοιπα τα φαντάζεται κανείς, τοποθετήθηκε το δαχτυλίδι για να ξεχωρίζουν καλλίτερα τα ποιοτικά πούρα από τα υπόλοιπα.

Τέλος υπάρχει και η θεωρία της Μεγάλης Αικατερίνης, που δημιούργησε το δαχτυλίδι για να μην λερώνει τα χέρια της.

Κατά την άποψή μας η αλήθεια είναι ανάμεσα στην θεωρία περί Bock και πλαστών πούρων της Γερμανίας. Φαίνεται πιο φυσιολογικό , το δαχτυλίδι να είναι έμπνευση κάποιου παραγωγού που ήθελε να προστατεύσει τα προϊόντα του , παρά κάποιου που ήθελε να προστατέψει τα χέρια του ή τα γάντια του από το λέκιασμα.

Τα συμπεράσματα δικά σας..



αρθρογράφος: Λεωνίδας Παυλόπουλος



The band.. (Σεπτέμβριος 2005)

Πολλές θεωρίες  έχουν ακουστεί κατά καιρούς όσον αφορά την προέλευση της ετικέτας  του πούρου. Ας ξεκινήσουμε να τις δούμε μία - μία και να τις σχολιάσουμε όσο αυτό είναι δυνατόν.

Η πρώτη και επικρατέστερη θεωρία είναι ότι πρώτος την χρησιμοποίησε ο Gustave Antoine Bock το έτος 1854.  Σύμφωνα με τον θρύλο ο Bock μια μέρα που επιθεωρούσε τα κουτιά με τα πούρα του εργοστασίου του , που προοριζόταν φυσικά για πώληση , του φάνηκε πως κάποιος είχε αλλάξει μερικά από αυτά τα πούρα , με άλλα  δεύτερης  ποιότητας. 'Ετσι αποφάσισε ότι θα ήταν καλλίτερα τα πούρα του να έχουν κάτι επάνω τους που να φαίνεται το εργοστάσιο παραγωγής. Δημιούργησε με αυτόν τον τρόπο , το δαχτυλίδι των πούρων . Σύμφωνα με αυτό το θρύλο το πρώτο δαχτυλίδι του Bock είχε απλά την υπογραφή του.

Η παραπάνω θεωρία είναι η πρώτη αλλά και η επικρατέστερη  που υπάρχει για το θέμα.

 

Ο Davidoff στο βιβλίο του ''The connoisseur's book of the cigar'' αναφέρει ότι  το δαχτυλίδι δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα. Τότε πολλά wrapper χρωματιζόταν με μια φυτική ουσία , η οποία άφηνε λεκέδες σε   οποιοδήποτε ύφασμα ερχόταν σε επαφή. Πολλοί άνθρωποι  τον καιρό εκείνο χρησιμοποιούσαν λευκά γάντια και έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να υπάρχει ένα κομμάτι χαρτί στο μέρος του πούρου που ερχόταν σε επαφή με το ανθρώπινο χέρι , για να προφυλάξει το γάντι από το λέκιασμα. Σύμφωνα με την θεωρία αυτή λοιπόν έτσι δημιουργήθηκε το δαχτυλίδι.  Η θεωρία αυτή δεν βρήκε πολλούς υποστηρικτές , αφού όπως υποστηρίζουν το ευρωπαϊκό κοινό δεν είχε την περίοδο εκείνη πολλούς θαυμαστές των πούρων, σε αντίθεση με την πίπα η οποία ήταν πολύ δημοφιλής και οπωσδήποτε άφηνε περισσότερους λεκέδες σε όποιον την χρησιμοποιούσε. 'Αλλωστε το πούρο καπνίζετε μέσα σε κλειστούς χώρους , ως επί το πλείστον, όπου κάποιος θα μπορούσε εκεί να αφαιρέσει τα γάντια του.

Η επόμενη θεωρία είναι λίγο παράξενη. Παραπέμπει στα τελευταίας διαλογής πούρα. Τα πούρα  αυτά ήταν  απαράδεκτα από άποψη κατασκευής, με πολύ χαλαρό wrapper, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις ξετυλιγόταν. Έπρεπε λοιπόν να υπάρχει κάτι το οποίο θα το βοηθούσε (το wrapper) να μένει στη θέση του , και τα πούρα να μην ξετυλίγονται. 'Ετσι δημιουργήθηκε  το δαχτυλίδι, και αρκετοί υποστηρίζουν ότι αρκετά χρόνια μετά έβρισκες ότι περισσότερα πούρα  κακής ποιότητας ήταν αυτά που είχανε δαχτυλίδι, παρά πούρα ακριβά και ποιοτικά. Μάλλον όμως η θεωρία αυτή ανήκει στα πλαίσια του χιούμορ, αφού το δαχτυλίδι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σφίγγει το πούρο, αλλά απλά να είναι προσεκτικά τυλιγμένο πάνω του. ΄Ισως  η παραπάνω ιστορία εφευρέθηκε από κάποιον ο οποίος ήθελε να περιγελάσει την ποιότητα των πούρων της Αβάνας.

Η επόμενη θεωρία παραπέμπει πάλι στα πλαστά πούρα, (τελικά το σπορ αυτό είναι αρχαίο) αλλά από την ευρωπαϊκή πλευρά και συγκεκριμένα από το αγοραστικό κοινό της Γερμανίας και γενικά της κεντρικής Ευρώπης. Πριν το 1830 , η πόλη της Βρέμης ήτανε κέντρο εισαγωγής καπνού , πούρων από την Κούβα αλλά και κέντρο παραγωγής χειροποίητων πούρων. Η Αγγλία, Αυστρία, και Ελβετία προμηθευόταν το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων από την Βρέμη. 'Εχοντας λοιπόν η Γερμανία πούρα εισαγωγής από Αβάνα αλλά και  πούρα εγχώριας παραγωγής , η ιστορία λέει ότι η διαφορά τιμής ήταν τεράστια. Μόλις ένα σέντς περίπου πουλιόταν τα γερμανικά πούρα ενώ τα Αβάνας αγγίζανε τα 15. Και βέβαια και εκεί λειτούργησε το σπορ των πλαστών. Ο Don Francisco Cabapas (κατασκευαστής πούρων Αβάνας) αναφέρει ότι 'για κάθε εκατομμύριο πούρων Αβάνας που στέλνω στην Ευρώπη, πωλούνται συνολικά 6'. 'Ηθελε δηλαδή να δηλώσει ότι πουλιόνται άλλα 5 εκατομμύρια πλαστά. Τα υπόλοιπα τα φαντάζεται κανείς, τοποθετήθηκε το δαχτυλίδι για να ξεχωρίζουν καλλίτερα τα ποιοτικά πούρα από τα υπόλοιπα.

Τέλος υπάρχει και η θεωρία της Μεγάλης Αικατερίνης, που δημιούργησε το δαχτυλίδι για να μην λερώνει τα χέρια της.

Κατά την άποψή μας η αλήθεια είναι ανάμεσα στην θεωρία περί Bock και πλαστών πούρων της Γερμανίας. Φαίνεται πιο φυσιολογικό , το δαχτυλίδι να είναι έμπνευση κάποιου παραγωγού που ήθελε να προστατεύσει τα προϊόντα του , παρά κάποιου που ήθελε να προστατέψει τα χέρια του ή τα γάντια του από το λέκιασμα.

Τα συμπεράσματα δικά σας..



αρθρογράφος: Λεωνίδας Παυλόπουλος



δείτε περισσότερα άρθρα

 

© Cigarworld.gr - Λεωνίδας Παυλόπουλος. Υποστήριξη: webmaze