cigars.gr
cigars.gr

Φωτογραφίες
Slideshow

Δείτε όλες μας τις φωτογραφίες


Περί Πούρων

Τα πάντα για τα πούρα.

Ιστορική αναδρομή και πολλές χρήσιμες πληροφορίες διαθέσιμες για εσάς.


Δείτε Περισσότερα


 


Η ιστορία των δακτυλιδιών (Ιούνιος 2006)

Η συσκευασία και η παρουσίαση ενός πούρου είναι μια μακρά και πλούσια παράδοση που εντείνει το γόητρο μιας συγκεκριμένης μάρκας. Μέχρι τα μισά του 19ου αιώνα τα πούρα Αβάνας είχαν επιβληθεί σαν το καλύτερο καπνό του κόσμου και η ζήτηση αυτού του πολύτιμου προϊόντος απογειώθηκε. Αλλά γρήγορα σε διάφορες χώρες έκαναν την εμφάνισή τους πλαστά Κουβανέζικα  πούρα φτιαγμένα από κουβανέζικα φύλλα.

'Ετσι λοιπόν η Κουβάνικη βιομηχανία ήρθε αντιμέτωπη με την πρόκληση να ελέγχει την ποιότητα των πούρων, έψαχνε τρόπους να πιστοποιήσει τα πραγματικά Habanos.

'Οταν η βιομηχανία εισήγαγε τα labels και τα ατομικά δαχτυλίδια για τις διάφορες μάρκες , η Κούβα ήταν η πρώτη χώρα που υιοθέτησε αυτές τις καινοτομίες.

Με το καλλιτεχνικό ταμπεραμέντο του και την διορατικότητα του για την αγορά ο κατασκευαστής Ramon Allones έβαλε πρώτος στο μαγαζί του (που ονομαζόταν La Eminencia και βρισκόταν στο κέντρο της Αβάνας), κουτιά με πούρα το 1845. Γρήγορα τον ακολούθησε ολόκληρη η βιομηχανία. Αυτό το ρεύμα δημιούργησε μια νέα θέση εργασίας στα εργοστάσια , αυτή του Fileteador, του οποίου δουλειά ήταν να ντύνει τα κέδρινα κουτιά δημιουργώντας έτσι μια όμορφη θήκη για πούρα.

Ο Ολλανδός έμπορος Gustavo Bock, ήταν ο πρώτος που έβαλε δαχτυλίδια στα πούρα του το 1850 για να ξεχωρίζει την δική του μάρκα Habanos από τους ανταγωνιστές. Η ιδέα εξαπλώθηκε αμέσως και έγινε ένας ευρέως δημοφιλής τρόπος για ταυτοποίηση ειδικών παραγγελιών. Μονάρχες, αρχηγοί κρατών, εκατομμυριούχοι, ήθελαν ένα προσωπικό πούρο με το όνομά τους στο δαχτυλίδι.

bock

Καθώς οι τεχνικές εκτύπωσης βελτιωνόταν, προστέθηκαν πορτραίτα στα δαχτυλίδια. Η σχετικά ουδέτερη γραμματοσειρά πάνω στο χρυσό δαχτυλίδι του Gustavo Bock, έδωσε την θέση της σε πολύχρωμα πορτραίτα των πλουσιοτέρων και ισχυρότερων ανθρώπων του κόσμου. Για μερικούς , η συλλογή αυτών των μικροσκοπικών αριστουργημάτων που λέγεται ότι ενέπνευσε ποιητές και καλλιτέχνες, έγινε πραγματικό γεγονός, καθώς συλλέκτες από όλον τον κόσμο αγωνιζόταν για να τα αποκτήσουν.

Τα ισχυρά αφεντικά των μεγαλύτερων Κουβανέζικων brands, ζητούσαν κάτι παραπάνω από πούρα με δαχτυλίδια. Απαιτούσαν να έχουν στην αποκλειστικότητά τους ολόκληρες μάρκες. Με την άνοδο λοιπόν των Κουβάνικων μαρκών, και την αυξανόμενη ζήτηση οι ταυτοποιημένες μάρκες , τα vistas, έγιναν απαραίτητα. Τα κουτιά στολιζόταν με `vistas, δηλαδή τις διακοσμητικές ετικέτες που κολλούσαν στα καπάκια, συχνά εκτυφλωτικής περιπλοκότητας και καλλιτεχνικότητας. Συχνά ήταν χρωμολιθογραφήματα και κατασκευαζόταν άλλοτε στην Αμερική . άλλοτε στην Ευρώπη. Οι εικόνες είχαν πάντα χώρο για να μπει το όνομα της μάρκας. Εμφανίστηκαν εκείνη την εποχή, και vistas πορτραίτα. Όπως και τα ίδια τα κουτιά που είναι πάντα από κέδρο (το μόνο ξύλο που μπορεί να διατηρήσει ένα καλό Habanos), έτσι και τα vistas έγιναν σημαντικά για την συσκευασία έχοντας μια μαγευτική ιστορία να διηγηθούν.

pedro-murias

Πάνω : Λιθογράφημα που έγινε στην Αβάνα το έτος 1884  .

Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από ότι το καλλίτερο είχε να προσφέρει η τέχνη της δύσης. Επηρεάζονταν επίσης και από τις διακοσμητικές τέχνες άλλων πολιτισμών. Συνηθισμένα ήταν τα θέματα που αφορούσαν χώρες. Μερικά vistas που δημιουργήθηκαν για την Αμερικάνικη αγορά, απεικόνιζαν μεγάλες στιγμές της ιστορίας των ΗΠΑ ενώ άλλες Κουβάνικες μάρκες απεικόνιζαν με υπερηφάνεια τα μετάλλια που είχαν κερδίσει σε παγκόσμιες εκθέσεις και είχαν συχνά πορτραίτα του ιδιοκτήτη ή τους πράσινους λόφους και την κόκκινη γη της Κούβας.

Δεν επέζησαν όμως ούτε όλες οι μάρκες ούτε τα καλλιτεχνήματά  τους με το πέρασμα των χρόνων. Μερικές μάρκες εξαφανίστηκαν μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο, άλλες μετά την οικονομική κρίση.

cabanas

Πάνω : Cabanas Y Carbajal , μία από τις πρώτες BRAND που κατοχυρώθηκαν στην Αβάνα .

Η μεγαλύτερη επίθεση στην παράδοση έγινε όταν ο Κάστρο κατάργησε όλες τις μάρκες προς όφελος του εθνικοποιημένου προϊόντος. Πολλές από τις γνωστότερες τότε μάρκες δεν επέστρεψαν ποτέ στην παραγωγή. Σήμερα εκατοντάδες μάρκες και vistas επιζούν σαν μαρτυρία των ημερών της Κουβανέζικης βιομηχανίας των τότε ημερών , τότε που εξαιρετικά ισχυροί άνθρωποι παράγγελναν μια προσωπική υπογραφή για πολυτελή καπνά.

Είναι σαν παράθυρα στην ιστορία του πούρου , λαμπρά πολύχρωμα αριστουργήματα που προσπαθούν να ταιριάζουν με την αρωματική και γευστική καλλιτεχνία των ιδίων των πούρων και που το καθένα έχει μια ιστορία να μας πεί.

Βιβλιογραφία : The Cigar Connoisseur .



αρθρογράφος: Λεωνίδας Παυλόπουλος



Η ιστορία των δακτυλιδιών (Ιούνιος 2006)

Η συσκευασία και η παρουσίαση ενός πούρου είναι μια μακρά και πλούσια παράδοση που εντείνει το γόητρο μιας συγκεκριμένης μάρκας. Μέχρι τα μισά του 19ου αιώνα τα πούρα Αβάνας είχαν επιβληθεί σαν το καλύτερο καπνό του κόσμου και η ζήτηση αυτού του πολύτιμου προϊόντος απογειώθηκε. Αλλά γρήγορα σε διάφορες χώρες έκαναν την εμφάνισή τους πλαστά Κουβανέζικα  πούρα φτιαγμένα από κουβανέζικα φύλλα.

'Ετσι λοιπόν η Κουβάνικη βιομηχανία ήρθε αντιμέτωπη με την πρόκληση να ελέγχει την ποιότητα των πούρων, έψαχνε τρόπους να πιστοποιήσει τα πραγματικά Habanos.

'Οταν η βιομηχανία εισήγαγε τα labels και τα ατομικά δαχτυλίδια για τις διάφορες μάρκες , η Κούβα ήταν η πρώτη χώρα που υιοθέτησε αυτές τις καινοτομίες.

Με το καλλιτεχνικό ταμπεραμέντο του και την διορατικότητα του για την αγορά ο κατασκευαστής Ramon Allones έβαλε πρώτος στο μαγαζί του (που ονομαζόταν La Eminencia και βρισκόταν στο κέντρο της Αβάνας), κουτιά με πούρα το 1845. Γρήγορα τον ακολούθησε ολόκληρη η βιομηχανία. Αυτό το ρεύμα δημιούργησε μια νέα θέση εργασίας στα εργοστάσια , αυτή του Fileteador, του οποίου δουλειά ήταν να ντύνει τα κέδρινα κουτιά δημιουργώντας έτσι μια όμορφη θήκη για πούρα.

Ο Ολλανδός έμπορος Gustavo Bock, ήταν ο πρώτος που έβαλε δαχτυλίδια στα πούρα του το 1850 για να ξεχωρίζει την δική του μάρκα Habanos από τους ανταγωνιστές. Η ιδέα εξαπλώθηκε αμέσως και έγινε ένας ευρέως δημοφιλής τρόπος για ταυτοποίηση ειδικών παραγγελιών. Μονάρχες, αρχηγοί κρατών, εκατομμυριούχοι, ήθελαν ένα προσωπικό πούρο με το όνομά τους στο δαχτυλίδι.

bock

Καθώς οι τεχνικές εκτύπωσης βελτιωνόταν, προστέθηκαν πορτραίτα στα δαχτυλίδια. Η σχετικά ουδέτερη γραμματοσειρά πάνω στο χρυσό δαχτυλίδι του Gustavo Bock, έδωσε την θέση της σε πολύχρωμα πορτραίτα των πλουσιοτέρων και ισχυρότερων ανθρώπων του κόσμου. Για μερικούς , η συλλογή αυτών των μικροσκοπικών αριστουργημάτων που λέγεται ότι ενέπνευσε ποιητές και καλλιτέχνες, έγινε πραγματικό γεγονός, καθώς συλλέκτες από όλον τον κόσμο αγωνιζόταν για να τα αποκτήσουν.

Τα ισχυρά αφεντικά των μεγαλύτερων Κουβανέζικων brands, ζητούσαν κάτι παραπάνω από πούρα με δαχτυλίδια. Απαιτούσαν να έχουν στην αποκλειστικότητά τους ολόκληρες μάρκες. Με την άνοδο λοιπόν των Κουβάνικων μαρκών, και την αυξανόμενη ζήτηση οι ταυτοποιημένες μάρκες , τα vistas, έγιναν απαραίτητα. Τα κουτιά στολιζόταν με `vistas, δηλαδή τις διακοσμητικές ετικέτες που κολλούσαν στα καπάκια, συχνά εκτυφλωτικής περιπλοκότητας και καλλιτεχνικότητας. Συχνά ήταν χρωμολιθογραφήματα και κατασκευαζόταν άλλοτε στην Αμερική . άλλοτε στην Ευρώπη. Οι εικόνες είχαν πάντα χώρο για να μπει το όνομα της μάρκας. Εμφανίστηκαν εκείνη την εποχή, και vistas πορτραίτα. Όπως και τα ίδια τα κουτιά που είναι πάντα από κέδρο (το μόνο ξύλο που μπορεί να διατηρήσει ένα καλό Habanos), έτσι και τα vistas έγιναν σημαντικά για την συσκευασία έχοντας μια μαγευτική ιστορία να διηγηθούν.

pedro-murias

Πάνω : Λιθογράφημα που έγινε στην Αβάνα το έτος 1884  .

Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από ότι το καλλίτερο είχε να προσφέρει η τέχνη της δύσης. Επηρεάζονταν επίσης και από τις διακοσμητικές τέχνες άλλων πολιτισμών. Συνηθισμένα ήταν τα θέματα που αφορούσαν χώρες. Μερικά vistas που δημιουργήθηκαν για την Αμερικάνικη αγορά, απεικόνιζαν μεγάλες στιγμές της ιστορίας των ΗΠΑ ενώ άλλες Κουβάνικες μάρκες απεικόνιζαν με υπερηφάνεια τα μετάλλια που είχαν κερδίσει σε παγκόσμιες εκθέσεις και είχαν συχνά πορτραίτα του ιδιοκτήτη ή τους πράσινους λόφους και την κόκκινη γη της Κούβας.

Δεν επέζησαν όμως ούτε όλες οι μάρκες ούτε τα καλλιτεχνήματά  τους με το πέρασμα των χρόνων. Μερικές μάρκες εξαφανίστηκαν μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο, άλλες μετά την οικονομική κρίση.

cabanas

Πάνω : Cabanas Y Carbajal , μία από τις πρώτες BRAND που κατοχυρώθηκαν στην Αβάνα .

Η μεγαλύτερη επίθεση στην παράδοση έγινε όταν ο Κάστρο κατάργησε όλες τις μάρκες προς όφελος του εθνικοποιημένου προϊόντος. Πολλές από τις γνωστότερες τότε μάρκες δεν επέστρεψαν ποτέ στην παραγωγή. Σήμερα εκατοντάδες μάρκες και vistas επιζούν σαν μαρτυρία των ημερών της Κουβανέζικης βιομηχανίας των τότε ημερών , τότε που εξαιρετικά ισχυροί άνθρωποι παράγγελναν μια προσωπική υπογραφή για πολυτελή καπνά.

Είναι σαν παράθυρα στην ιστορία του πούρου , λαμπρά πολύχρωμα αριστουργήματα που προσπαθούν να ταιριάζουν με την αρωματική και γευστική καλλιτεχνία των ιδίων των πούρων και που το καθένα έχει μια ιστορία να μας πεί.

Βιβλιογραφία : The Cigar Connoisseur .



αρθρογράφος: Λεωνίδας Παυλόπουλος



δείτε περισσότερα άρθρα

 

© Cigarworld.gr - Λεωνίδας Παυλόπουλος. Υποστήριξη: webmaze